Det här gör du hos oss
Servicedesken är Samhalls single point of contact det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att:
- Ge IT-support via telefon och ärendehanteringssystem
- Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
- Arbeta med konto och behörighetshantering.
- Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
Ditt team och arbetsplats
Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på fyra IT - supporttekniker där en också har teamansvar. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger intill Virginska Skolan i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst två dagar på kontoret per vecka. Servicedesken är öppen vardagar mellan klockan 7–17.
Mer om dig
Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga.
Du har tidigare erfarenhet av supportarbete, antingen från en Servicedesk, NOC, driftavdelning eller liknande och kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.