Det här gör du hos oss
Här får du röra dig brett i organisationen, allt för att skapa bättre kund- och konsumentupplevelser på alla nivåer. Bland annat får du i din roll:
- Leda insiktsarbeten för att identifiera och formulera förbättringsbehov både utifrån ett kund- och ett medarbetarperspektiv.
- Vara med och utforma förbättrade produkter och tjänster, längs med hela kundresan.
- Initiera, facilitera och leda arbeten där vi tar fram kundresor som används för att sätta vägen framåt och som inte bara blir snygga skrivbordsprodukter.
- Jobba med kulturförändring, där du engagerar och inspirerar oss att sätta kunden i centrum.
Ditt team och arbetsplats
Du kommer att ingå i Customer Experience-teamet som består av 6 personer som tillhör enheten AO Paket. I teamet finns olika roller och kompetenser, allt från analys till förändringsledning, för att ni tillsammans ska kunna driva arbetet framåt.
Teamet, och de olika förmågor som finns representerade, är en efterfrågad och uppskattad del av organisationen. Syftet och strävan är att göra PostNord till ett mer kundcentrerat företag och att snabbare kunna gå från insikt till handling.
Teamet jobbar både med att sätta spelplanen för hur man ska arbeta med CX, de arbetssätt som krävs och den kultur som behövs samtidigt som vi är en naturlig del i att skapa kundcentrerade förbättringar tillsammans med andra utanför teamet. Du kommer jobba både projektbaserat där du driver både egna projekt men också bidra tvärfunktionellt inom hela organisationen med din expertis. I din roll kommer du att arbeta med alla enheter inom organisationen med ett särskilt fokus på B2C.
Kontoret är beläget i Solna där ni sitter i öppet, aktivitetsbaserat landskap i nyligen omgjorda lokaler. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och jobb hemifrån.
Mer om dig
Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet inom Customer Experience-området som Tjänste/service designer som tycker om att arbeta med övergripande CX strategiarbetet och likväl vara en del i det operativa arbetet som krävs. Du har med dig kunskap och erfarenhet inom kundcentrerade metoder och arbetssätt för att leda förändringsarbeten inom produkt- och tjänsteutveckling.
Som person tycker du om att interagera och samarbeta med andra, arbeta med många kontaktytor och inspirera med ditt engagemang och kunskap. Du är lösningsorienterad och motiveras av att bidra till goda resultat för affären.